Підвищення якості надання освітніх послуг – пріоритет в роботі ННІ економіки і права
З метою підвищення якості надання освітніх послуг, виявлення сучасних запитів роботодавців, врахування пропозицій стейкхолдерів 27 грудня за ініціативи кафедри підприємництва і маркетингу ННІ економіки і права Черкаського національного університету ім. Богдана Хмельницького відбулася робоча зустріч представників академічної спільноти, стейкхолдерів і роботодавців щодо обговорення освітньо-професійної програми «Маркетинг» спеціальності 075 «Маркетинг» другого (магістерського) рівня вищої освіти.
Гарант освітньої програми «Маркетинг» в.о. директора інституту д.е.н., професор Микола Руденко окреслив проблемне коло питань якості надання освітніх послуг у Черкаському регіоні, наголосив на особливостях підготовки здобувачів вищої освіти в Черкаському національному університеті ім. Богдана Хмельницького та запросив учасників заходу до обговорення запропонованої освітньої програми.
В діловій зустрічі з цього питання крім викладачів кафедри приймали участь стейкхолдери, фахівці у сфері маркетингу, академічна спільнота з провідних вищих навчальних закладів України: д.е.н., професор, завідувач кафедри маркетингу, підприємництва і торгівлі Одеського національного технологічного університету Лагодієнко Володимир Вікторович, д.е.н., професор, завідувач кафедри маркетингу Дніпровського державного аграрно-економічного університету Багорка Марія Олександрівна, д.е.н., професор, завідувач кафедри маркетингу Уманського національного університету садівництва Пенькова Оксана Георгіївна, д.е.н., професор, проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи СНАУ, професор кафедри маркетингу та логістики Сумського національного аграрного університету Лишенко Маргарита Олександрівна, д.е.н., професор, завідувач кафедри маркетингу Полтавської державної аграрної академії Писаренко Володимир Вікторович, д.е.н., професор, проректор з наукової та інноваційної діяльності Білоцерківського національного аграрного університету Варченко Ольга Миронівна, колеги з Національного Університету «Львівська Політехніка»: д.е.н., професорки кафедри маркетингу і логістики Інституту економіки і менеджменту Національного університету «Львівська політехніка» Бочко Олена Юріївна та Дейнега Інна Олександрівна, а також стейкхолдери–рецензенти освітньо-професійної програми «Маркетинг» Бойчук Олег Георгійович – комерційний директор ТОВ «Альфа Фільтр» та Сич Ігор Олександрович – директор ПП «ДІО ЕЛЕКТРОТЕХНІКА».
Представники наукової спільноти надали ряд слушних пропозицій в площині складання матриці програмних результатів навчання та розподілу кредитів між обов’язковими і вибірковими дисциплінами, складання структурно-логічної схеми освітньо-професійної програми, кореляції плюсів матриці відповідності з обсягом годин відведених на окрему компоненту і т.д.
Представники роботодавців наголосили на необхідності формування цифрових компетентностей у майбутніх фахівців, що є критично важливим у цифрову епоху. Комерційний директор ТОВ «Альфа фільтр» Олег Бойчук наголосив, що майбутні спеціалісти-маркетологи повинні мати розуміння та навички у сфері Інтернету речей, аналітики даних, штучного інтелекту та інших сучасних цифрових технологій. Такі компетентності допоможуть їм ефективніше працювати у цифровому середовищі, справлятися з викликами технологічного розвитку та бути конкурентоспроможними на ринку праці.
На підставі пропозицій стейкхолдерів спільно були напрацьовані рекомендації щодо посилення якісної компоненти викладання дисциплін і будуть внесені відповідні зміни в проєкт ОПП «Маркетинг» за 2025 рік.